2 PM MOTOR CO.,LTD

[vc_row][vc_column][vc_column_text text_larger=”no”]

حجم موتور:

هر موتور دارای یک یا چند سیلندر است و حجم موتور ارتباط مستقیمی با حجم سیلندر دارد، هر سیلندر قطر معینی دارد که درون آن مقدار معینی اکسیژن و سوخت وارد می شود و بعد از واکنش انرژی حرکت موتور را تامین میکند.

مقدار فضایی که درون این سیلندرها وجود دارد حجم سیلندر است. به زبان ساده وقتی میگویند حجم موتور یک موتورسیکلت 134 سی سی است یعنی اگر درون فضای سیلندر آن سوخت بریزیم 0.134 لیتر سوخت در آن جای میگیرد.( هر یک لیتر 1000 سی سی است) بنابراین هرچه میزان حجم موتور بالاتر باشد قدرت سوخت گیری بیشتر و در نتیجه قدرت موتور بیشتر خواهد بود.

نوع موتور :

  • سیلندر:

​ قسمت استوانه ای شکل موتور است که از دو طرف باز است و قطعه دیگری به نام پیستون در آن قرار گرفته است.

موتور سیکلت ها از یک تا 6 سیلندر متفاوت هستند هرچه تعداد سیلندرها بیشتر باشد قدرت موتور هم بالا تر می رود . البته با پیشرفت تکنولوژی مهندسان توانستند از موتورهای دو یا چهار سیلندر همان توان شش سیلندر را بگیرند و به این ترتیب در هزینه های موتورهای شش سیلندر صرفه جویی کنند.

[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_column_text text_larger=”no”]

  • چند زمانه بودن موتور:

موتورها عمدتا 2 یا 4 زمانه هستند.

موتور دو زمانه یا پیستونی نوعی موتور حرارتی است که با استفاده از پیستون فشار را به حرکت دایره ای تبدیل میکند. در این نوع موتورها دومرحله احتراق و تخلیه صورت میگیرد. و عملکرد آن ابتدایی و ساده است. این موتورها با کمک بنزین و روغن مخصوص بخود کار میکنند.

موتورهای چهار زمانه درون سوز و پیچیده هستند. این دسته در 4 مرحله کار میکنند:

  1. ورود سوخت و هوا

  2. کمپرس یا فشار

  3. قدرت

  4. خروج دود

 

Translate »